همشهری آنلاین: عباس جعفری دولت آبادی گفت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌کند برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

جعفری دولت‌آبادی

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در دومین نشست دادستانی تهران به موضوع برگزاری کنسرت ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌كند برگزاری کنسرت ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

وی ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.

دولت آبادی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش در برگزاری کنسرت ها و لغو آن ها دانست.

دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این سه پیشنهاد باعث می‌شود که مسؤولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسؤولیت کرده، تنش‌ها فعلی از بین برود و مسؤولان به وظایف خود عمل کنند.

دولت آبادي افزود: در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و عنداللزوم بجای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط مسؤولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت. دادستان تهران گفت در صورت پاسخ مثبت دستگاه ها، این پیشنهادها عملی خواهد شد.

  • مقابله با ورود و عرضه پوشاك خلاف عفت

دولت آبادي در حوزه آسیب های اجتماعی که به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داشت، مقابله با ورود، تولید و عرضه پوشاک و البسه خلاف عفت عمومی، را مستلزم برخورد با منشا اصلی آن ها دانست.

وی افزود: وقتی کانتینرهای کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، دستگیری فروشندگان این کالاها چندان قابل توجیه نیست. لذا اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از طریق مسدود کردن منافذ و راه های اصلی که منتهی به کاهش ورود تولید و عرضه پوشاک و البسه غیرمجاز گردد ضروری است.

نکته ی دیگری که دادستان تهران بر آن تاکید کرد، رعایت حال مردم در جریان مبارزه با مظاهر و مصادیق بی‌عفتی و بی‌حجابی بود که در این راستا توصیه كرد اقدامات دستگاه‌ها بر مراکز اصلی ورود، تولید و عرضه این کالاها متمرکز شود.

وی با بیان این که مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نباید به آزار و اذیت مردم منتهی شود، گفت: این مبارزه باید جدی، قاطع و همه جانبه باشد و به جای این که به سراغ افراد برویم باید روی مراکز تولید، توزیع و عرضه متمرکز شویم.

  • صلاحیت دادسرای تهران و ضمانت اجرایی دستورهای صادره

دادستان تهران در بیان اهمیت جلسه و آثار ملی آن، به صلاحیت کشوری دادسرای عمومی تهران نسبت به جرایم مسوولان و کارگزاران موضوع مواد 307 و 308 قانون آیین دادرسی کیفری و ضمانت اجرای دستورهای قضایی دادستانی تهران اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های متخلف در حوزه ی مبارزه با جرایم حسب جایگاه شغلی، قابل پیگرد در دادسرای تهران می‌باشند.

وی با خاطرنشان ساختن معضل قاچاق کالا افزود: بدپوششی، اعتیاد و مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی، بخشی از چرخه نامعیوب رفع مشکلات این حوزه را ناشی از عمل نکردن مسؤولان به وظایف خود دانست و گفت: آنقدر که مردم تابع وظیفه هستند، مسؤولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند. برای رفع مشکلات لازم است که نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌ها در این جلسات حضور داشته باشند و با ارائه گزارش های دقیق، پاسخگو باشند. 

کد خبر 344481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha